Ce face logopedul ?
- depistează şi identifică tulburările de limbaj;
- corectează tulburările de limbaj în vederea diminuării riscului de eşec şcolar;
- elaborează şi aplică programele de recuperare şi terapie logopedică în funcţie de diagnostic;
- aplică terapia logopedică prin intermediul unui program diferenţiat, necesar fiecărui copil în parte.
Terapia logopedică se poate aplica şi în cazul copiilor afectaţi de sindromul Down, al copiilor cu tulburări de spectru autist sau suspecţi de autism, în lucrul cu copiii care prezintă întârzieri mentale şi, mai ales, la copiii cu dificultăţi în pronunţia anumitor sunete, sau cu dificultăţi în scriere. Balbismul (bâlbâiala) este şi ea o afecţiune care se tratează prin terapie logopedică.
In cabinetele de terapia tulburǎrilor de limbaj din şcoală se desfǎşoarǎ urmatoarele activitǎţi care duc la dezvoltarea armonioasă a copilului:
- Educarea respiraţiei şi a echilibrului inspir-expir;
- Educarea auzului fonematic;
- Exerciţii speciale pentru muşchii obrajilor, a limbii, a buzelor;
- Jocuri pentru dezvoltarea orientǎrii spaţio-temporare, pentru cunoaşterea schemei corporale;
- Dezvoltarea muşchilor fini ai mâinii, optimizarea coordonǎrii oculo-motorii în vederea realizǎrii scrisului;
- Dezvoltarea cognitivǎ şi a imaginaţiei;
- Dezvoltarea vocabularului pasiv şi activ, a limbajului impresiv şi expresiv;
- Terapie specificǎ în vederea rezolvǎrii dificultǎţilor de calculul mathematic;
- Terapie specificǎ recuperatorie în vederea rezolvǎrii bâlbâielii;
- Intocmirea unui plan de recuperare individualizat în funcţie de nevoile fiecǎrui copil;
- Consilierea familiei copilului.
Având în vedere particularități specifice elevilor cu dizabilități intelectuale grave,
severe și/ sau asociate, în cadrul disciplinei Terapii și programe de intevenție, ponderea cea mai importantă din bugetul de timp o au activitățile de abilitare și reabilitare în domeniul comunicării, de structurare și dezvoltare a limbajului verbal și nonverbal, inclusiv prin metode alternative și augumentative de comunicare.
Ultimele noutati
Ziua Mondială a Sindromului Down
21 martieCu ocazia Zilei Mondiale a Sindromului Down, elevii noștri au participat la o serie de activități creative. Activitatea a început cu colorarea fișelor tematice, unde au avut ocazia să-și exprime creativitatea prin pictură și lipire. După creație, ne-am bucurat de jocuri și ștafete sportive, promovând astfel spiritul de echipă. La final, am realizat o pictură […]
Lista funcțiilor
19 martieLISTA_FUNCTIILOR_250318_141743
Calendar an școlar 2025-2026
10 martieCalendar-an-scolar-2025-2026-ordin-3.463-din-4-martie-2025-Monitorul-Oficial-Partea-I-nr.-206